25 april 2007

Vadå F..?

Det händer grejer i truppen hela tiden så hockey på F får vänta även idag. Skit det för nu blir väl förväntningarna skyhöga på den bokstaven minst sagt.

Truppen fylldes på med tre namn och bara ett på minussidan. Minuset ser jag själv som att det inte gör så mycket för spelare som Kim finns det gott om och Gislavedskillarna måste ju gå först. Som sagt så "Bom Bom" Olofsson och Rasmus att de stannar förstår ni nu att jag gillar.

Rasmus med sin energiska spelstil och tacklingsvilja. Ett par kilo till så blir det "blyhockey" på allvar. Robban då. En puckhållare som är lite avig. Alltid bra att ha de där rightarna.

Sebastian tror jag kan bli bra. Såg han i tryoutmatchen. Spännande för han försökte hela tiden. En jänglig grabb lika lång som Johan. Bra räckvidd. Ett bra komplement helt enkelt.

*

I natt smäller det till i NHL. Rangers i farten igen. En inte allt för lätt match mot Buffalo i HCBC. Igenteligen vet jag ej var jag står där för Buffalo har charmat mig de sista åren rejält och Rangers är Rangers. Allt sedan Esa Tikkanens tid i klubben då cupen blev deras. Tror katten att det är första gången de är i andra rundan sedan dess.

Inga kommentarer: