26 april 2007

Polsk bensin igen.

Underbart. Så var det då dags för lite "polsk bensin" igen. Metanollukt för er som undrar. Som ni ser så hamnade man på ovalen i Gislaved ikväll för en liten träningsmatch eller vad man kallar det i speedway. Lejonen challange kallade de denna i alla fall.

Lite likheter finns ju mellan hockeyn och speedwayen. Det finns sarg, två lag, domare, oval bana, fall och tacklingar. Jo. Ibland tacklas det i speedwayen mä. Vi har sett Ljung i farten.

Tävlingen idag var väl ingen riktig höjdare. Åtta heat + andra chansen + final. Sedan juniorheat efter plogningen. Lite stor skillnad mellan förarna. Och att vår nya polack åkte hem för att hinna med färjan med ett heat kvar att åka. Också lite B. Lite svagt att inte ha växel i entren och alldeles för lite programark. Okay det var första. Men jag tror de överaskades att det kom 147 betalande. Kul. Folk har väntat.

En nice kväll det här minst sagt. Snabbt hem från jobbet. Mötte upp min bloggkollega vid motorbanan. Speedway i kanonväder. Hem till mina tacofärsmackor...mmmm. Och tv på för nattens Buffalo och Rangers. Allt innan 20.00.

Jag vet att Rangers fick spö med 5-2 men jag kollar i alla fall.

Inga kommentarer: