08 februari 2009

Mycke, mycke intressant onsdag.

Vid denna tiden nu när jag sitter och skriver brukar det vara hockeydags. Så en tanke på lite hockey nu får det bli. Uppehållet har flutit på riktigt bra tycker jag. Brukar gå och gny mer än jag gjort denna gången. Men att onsdagen finns i skallen skall jag inte sticka under stolen med och att lite ågren infunnit sig att det förhoppningsvis bara är tre matcher kvar av säsongen.

En vinst på Olympiarinken på onsdag skulle betyda nytt kontrakt. Även vid en tvåpoängare. Så laddningen för denna mycke viktiga match är total. Men enkelt kommer det inte att gå. Hhc hemma på deras is har inte gått helt lysande denna säsong. 1-5 sist och vi har tagit spö även hemma mot dem. 3-4. Men två vinster har vi mäktat med i alla fall. En med 6-1 och den sista med 9-4.

3-4, 1-5, 6-1 och 9-4. Vi har spelat upp oss mot dem och hoppas nu bara trenden kan hålla i sig. Tilläggas kan ju att vi har tappat ett par spelare vi hade med i förlustmatcherna och bytt ut dem mot killar som producerar. Hhc lär nog vara jobbiga mot Fitzy kan tro och Tobbes bök kan vara ovärderligt i en sådan här match.

Det är deras andra enkrona för säsongen på onsdag. Sist de hade det så kom det inte särdeles många. Tror det var ca.450 st. Men klart det är dubbelt upp mot vanligt. Så de lär vara extra taggade bara att det är enkrona men det är ju även vinna eller försvinna för dem. En förlust och kvalserienplatsen är så gott som deras.

Känns lite inför matchen att det är som om man leder i en match inför andra perioden med 3-0. Antingen gör man 4-0 och avgör eller så tappar man hela ledningen. Bara att våga och gilla läget alltså. Vinnarskallarna måste fram nu.

Go GSK Go!!!

2 kommentarer:

Sofie sa...

Hej Mårten! Allt bra? Jag har också skaffat en blogg samt en besöksräknare, jag fattar dock inte hur jag får in den på bloggsidan! Minns du hur du gjorde?? Hälsningar Sofie

# 72 Mårten sa...

Svar ja...jag ringer!