29 augusti 2008

Serieseger..!!!

Lejonen säkrade seriesegern igår i och med att man spöade Masarna med förkrossande 62-34. Det hade ju inte jag räknat med inför säsongstarten att det var mitt lag som skulle stå där överst till sist. Men må bästa lag vinna och så blev det. Sannerligen inte dåligt.

Dåligt var det däremot igår. Det var bara seriesegern som gladde tycker jag.
Det kändes mest som Allsvenskan var tillbaka. Torsdag som matchdag. Ingen Nicki. Lite kass med publik. Ingen Tomasz. Ett riktigt soplag till motståndare och siffror som i gamla dar. Seger i tio av sexton heat. Var av sju av dessa var femettor.

Maslaget var så kass att man fick lägga en bot till förbundet på 50000 kr.

Skjuta raketer åt en Masfemetta...!!! Hallå Lejonen!!! Grov skärpning på den!!!!

Annars som sagt efter gnället ovan så har man glatt sig åt segern av serien idag och formtoppen lär hålla i sig för det bjuds på åtta fina hockeymatcher i Gislerinken i helgen.

Berny Anderssons minnescup. Lagen som är med är GSK, Frölunda j20, Helsingborg och Boro/Vetlanda. Matcherna börjar idag med start 17.00 och håller på mest hela helgen med final på söndag klockan 16.00.

De riktiga nördarna klämmer alla på plats men jag håller nog nere min siffra till sex stycken.

Synes i rinken!

Inga kommentarer: