15 april 2008

Vår och fröet i jorden.

Fröet till paniken. Inte så allvarligt än men ju längre det går blir det värre.

Det gäller GSK-truppen. Fidde Petersson, Robban Johansson och Fredrik Hallberg, Joakim Larsson, Robban Olofsson och vår kapten Tobbe Gustavsson har tillkommit sedan jag nämnde något om den sist. Ingen panik i det för det är ju bra och bildar stommen till truppen.

Men när man surfar runt lite och märker hur andra konkurrenter dammar in spelare av klass så gror paniken om än bara en antydan av att ta rot i jorden. Discolaget la beslag på våra provspelande vänner från Grästorp. Kungälv tog lite Borlängespelare och en från en nu mera Allsvensk klubb. Då sitter man där och tänker..va fan är våra "klassvärvningar" för att hänga med. KHK volymvärvar Lönn och Svensson som jag tyckte var bra. Vad kommer sen? De blir svåra att ha bakom sig. Kungälv lika så de som vi spelade vi jämt med.

Nu vet ju jag och alla som läser här vad GSK är för klubb och i vilken sits vi sitter i. Det som blir över är vårat och det kan bli jommlans bra även när det inte finns stålar i mängder som lockar. Hockey har det ju blivit varje år av de tjugo jag stått på läktaren så jag sitter nog ner i båten ett tag till. Men vad de andra än dammar in känns det bra att veta att......

Alla måste förbi Mattis brytningar i mittzon!

*

Fredag 16.00 ska jag lukta på polsk bensin igen.

Fint!

Inga kommentarer: