06 april 2008

Kval hit och kval dit.

Mitt val föll idag på Troja. Pissväder och livehockey på rimligt avstånd fällde avgörandet. Leksand visade sig inte på tv så wap på luren och resultattavla viasde sig vara intressant värre.

GSK kollen denna gång skulle ske på André Smulter i Troja och Stefan Markl i Väsby. Markl var fingerskadad enligt den tappra skara väsbyfans och därför inte med. En som knappast var med heller var Smulter. Ett byte i andra. Lite mer i tredje.

Smulter i tomtedräkt. Inte helt lyckat!

Matchen Började i första med att det blåstes utvisningar hit och dit i hela perioden. Någorlunda jämt fördelade dock men en del mycket underliga. Morgan Claesson var således inne i matchen. 0-0 i paus.

Andra börjar med Troja pp. Håkansson nätar och laget trycker nu tillbaka Väsby rejält. Boxplayen har nog tagit på krafterna. Det betyder att Håkansson hittar rätt igen.

2-0 inför sista. Nu vill Trojanerna bara ha Väsbygrabbar framför sig. Fjärdekedjan med Smulter får nu lite mer istid. Smulter utnyttjar det med en fin framspelning till trean som sätts i friläge. Spela av kan straffa sig. I pp gör Väsby 3-1 med sex min kvar. Tre min kvar gör de 3-2. Så slutar det med. Men det var aldrig någon fara för Troja hade full koll hela tiden och nu luktar det Allsvenskan riktigt ordentligt i Ljungby igen.


En liten men mycke entusiastisk Väsbyklack sjöng och trummade på hela perioderna utan avbrott. De två sista målen var de väl värda och hade inte laget tackat de efter matchen så hade jag hämtat dem.

Över 2000 pers var på plats och utan Väsbygrabbarn på läktaren skulle det varit dödstyst. Spela i ledning och det första man får höra från Trojanerna är en hataramsa. Mer blev det inte. Urdåligt! Väsby var lite motdömda i början och ett par mål i baken men hörde man något från dessa fans. Bara sång!

En rödhök och en som inte gillar ramsan "bränn bränn Jerusalem" fyllde upp karetan med LIF klistemärke på idag. En kul utflykt blev det med programbladsvinst till rödhöken och käftning med folk från X7 och de goa grabbarna med hjärta för Väsby.

GSK kollen idag del två. Ett halvt före detta GSK a-lag noterades på läktarplats.

*

Kvalserien till Elitserien. Blir man klok på den. Leksand bjöds in igen i matchen med att bortaslå gurkorna med 4-2. Tre poäng upp till ES plats. Två omgångar kvar. Men näst sist ändå i serien. Sjukt. Sjukt också att två skånelag toppar den. Krävs ändring på det.

Varför vinner man inte mot Rögle hemma?

Blev lite mycke koll på resultattavlan och wapen idag. Även smsen. Men va fasen! Vi andades livehockey i alla fall.

*

GSK kollen del tre. Min kontakt i Kristdala golade att Holeczy gjort två av tre mål mot Rumänien i en träningsmatch inför VM som slutade 3-1. Kollade upp de andra matcherna de spelat mot Polen i helgen. En 0-1 spö och en 3-0 vinst. Dock utan Roger i målprotokollet.

Magyarország = Ungern typ på deras iihf sida. Lengyelorsszág = Polen.

Vad säger man? Fick kolla upp en spelare på eurohockey och det blev Polen. Krångligt säger jag.

Island brydde jag mig inte om. Än!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Våra nya vänner http://www.vasbyhogs.se/
#50

Anonym sa...

Är du trög eller???!!! Väsby klacken hördes inte någonting under hela matchen det var bara trumman som hördes...Jag satt på sittplats och troja klacken hördes fan så mycket mer än väsby klacken även om det var långt ifrån någon kvalstämmning i hovet !!!

Anonym sa...

Jag säger bara att Panterns mongon sjunger bättre än vad ni gör.

1 trumma och inget mer.

Ingen kvalstämning i hovet direkt, men inte fan kan du mena allvar?

Idiot!

# 72 Mårten sa...

Troja support.

Mycke trumma var det! Stod nog för nära den bara.

Nu sjöng ju inte jag igår men när jag och mina GSK polare sjunger så skulle vi nog kunna sjunga ut Pantrarna i alla fall.

Lycka till i Allsvenskan.