13 april 2008

Rögle av alla.

Det var en höjdarkvalserie som spelades i år och en tabell ljuger aldrig som man säger. Brynäs och Rögle var således värda att gå upp.

Men återkommer till förra inlägget lite nu. Grattis Elitserien skrev jag. Att Rögle inte har samma resurser som Rödhökarna är ju ingen hemlighet och att Leksand omsätter mer än dubbelt så mycke som Ängelholmarna så blev det lite visset för Elitserien att Rögle tog platsen. Ett nytt M-ra känns det som. Men draget på Rögles hemmamatcher kommer det inte vara något fel på däremot borta. FBK-Rögle 6-1 publik 5865. Så kommer det att se ut. FBK-LIF 6-1 publik 8248. Så kunde det sett ut.

Gudmundsson kommer att få sitta i tv många gånger framöver.

Grattis Allsvenskan. Ja! Här blir det hejdlöst drag med höjda publiksiffror. Endast M-ringarna kommer att få räkna sin publik i hundratal numera. Annars Troja mot Bajen. Positivt. Bois mot Huddinge också positivt.

*

Åkte igår ut mot Axelent Arena och ut dit åkte jag förbi Zinkteknik Arena. Första tanken då var att det händer lite i alla fall. Fotbollen fixade en fin hall själva och när jag kom fram är det folk överallt och donar och fixar på ovalen. Entrén fixades det med och reklamstativ på "våran" vall. Lysmaster och parkeringar var helt annorlunda nu. Det regnade så jag steg ej ur bilen får jag erkänna men inne på anläggningen är ju läktare och vallar ändrade på med.

Längtar redan tills nästa helg. Om man kan se fram emot danskbesök tro?

Inga kommentarer: