11 mars 2008

Versamhetsberättelse 07-08.

En massa slutspelshockey på tv och playoff till Allsvenskan på datorn. Sitter jag här ändå så kan jag ju skriva en rad. Så här i årsmötestider gör att det får bli en redovisning av GSK säsongen ur #72 Mårtens perspektiv.

En säsong som för mitt kära A-lag var helt godkänd. Började ju inte så bra med att parkera på näst sista plats och där stanna hela div 1F. Blott en seger på de tretton första omgångarna. Dumt att hänga läpp för vi var med i matcherna för det mesta. Men i trettonde omgången efter tio raka perrar utan mål hände något i Kirseberg. Vi tog poäng igen med en suddenförlust. Här stabiliserar vi säsongen och tar sju trepoängare på de femton sista i grundserien och åtta treor av tio som ni kommer ihåg i vårserien. INTE ILLA, FÖR JÄVLA BRA!!!

Amerikanerna fyllde på truppen och det blev bättre på skade och sjukfronten. Som det var i början hade vilket lag som helst varit placerade där vi var. Men sedan envisades det från tränarhåll att köra med tre centrar i samma kedja. Synd bara att det skulle bli skador som splittade killarna. Men laget blev stabilare på detta sättet. Resultaten kom ju med.

För egen del som ni förstår som har häckat här på bloggen så blev det ju en jäkla massa GSK hockey för min del. Kan självutnämna mig som ironman med 33 omgångar på plats av 37. Endast 4 missade. Blandannat den där "vändningen" i Malmö. En OIK, Mörrum och KIK. Var länge värre än bägge tränarna. Men de gick förbi mot slutet i grundserien. He he!

Att det då blir så många på plats beror ju bara på att det är ett gött gäng som ofta är sugna på att dra iväg. Resorna sys ofta ihop genom min lur så någon extra kanske det blir då för min del i och med det. Men onsdagkväll och söndagseftermiddag? Känns som det blivit tv.en så allt är ju bättre än det. I synnerhet GSK!!!!

Fyra bussresor ordnades varav en storsatsning med storbuss till Göteborg. Dessa resor är extra roliga. Stämningen blir ju en helt annan.

Bästa resa då? Omgång 16. Mörrum borta. Buss. Seger. Fredag. Alla på topphumör och fantastisk stämning. GSK vinst med 3-0 och hur det gick till sen! En kanonresa helt igenom.

Märkligaste resan. Omgång 20. HHC en onsdag. Seger 3-0. Satt på vägen ner och flummade om vilka spelare som skulle var med. Så illa var det. Åderlåtet värre både i min bil och i laget men det gick ändå. Här rök mitt GSK tips all världens väg.

Surast. Det där med GSK tipset. Låg i topp hela resan ända tills jag tror näst sista omgången. Men som sagt. Ända in i kaklet gäller.

Tråkigast. Hemmapublikens frånvaro. Lite skralt på läktarna i vinter.

Årets dominans. Mer än hälften GSK.are och 9-0. Vad säger man?

Enkronan. Kanon arrangemang!

Säsongens "lite skit". En pinne från playoff uppåt mot Tranås. Hade varit kul och vi hade gjort det bättre än KIK kan jag lova.

Hockey är kul och bara att vänta in sensommaren igen. Tur att speedway är kul också för den delen. He he!...i väntan på.......

Inga kommentarer: