13 juli 2007

Elfsborg och jag kan.


En kvällsutflykt till Borås Arena blev torsdagens nöje. Och vad vi fick se var ett tifo som hyllade Elfsborg som förening. 103 år gammal. Varför finns inte mera sådant här i hockeyns div 1 f?

Annars första halvlek i matchen var ingen höjdare och då som vanligt i hockeytorkans tider och i min hockeysvält så längtade man tillbaks till stå i Gislerinken. Men i andra tog det sig och två riktigt nice mål fick vi se. Det slutade mycke riktigt och välförtjänt så med.

AIK klacken kan dom. En fröjd att höra hur de håller igång. Matchen ur deras ögon var ingen höjdare. Endast en målchans. Men klackmatchen. Utskopning! Efter matchen stog hälften av klacken kvar och ville ha in AIK igen. Endast tre fyra spelare tackade dem. Det var för lite. Alla var tvugna, och de kom senare in. Vid det tillfället så hade Norling stått en bra stund och diskuterat med fansen. Han fick nog förklara läget antar jag. Stort gjort att ta det direkt med fansen. Men när spelarna kom tillbaka trodde jag att de skulle bli utbuade. Men fasen vad de sjöng igång och hyllade klubben och spelarna.

*

Tennis i förmiddags på en blöt centercourt. Motståndarn valde bana. Jag hade tur att han tog den. Min favvo och att det sedan var en på gränsen vattensjuk bana stör mig ännu mindre. Hur det slutade? Jo hämta Nadal!?!?! Jag hade slagit alla idag. Gick hur lätt som helst. Såg i Båstad att man skall stiga fram lite och slå bollen lite tidigare. Mmm...6-0.

Inga kommentarer: