29 december 2006

Vi är på gång, vi är la....


Resen Siklenka. 2+1 i toppmötet mot Rögle

Jag var en äkta swehockey supporter igår. Men det kan bli bra spännande där med. En polare ville komma över för att kolla på småkronorna på tv.n. Sagt och gjort. Efter lite kaffe, öl, popcorn, clementiner och glass (konstiga blandningar men jag tror att det var det vi fick i oss) var hockeyn i full gång. En på tv och en i datorn. Matcherna löpte på och mot slutet så sa polarn att du kan sätta dig nu det är klart. Vadå? Sa jag. Men poletten trillade ner ganska snart. När jag är hemma och följer mina lag så kan det hända att jag "går" en sväng runt stolen och sedan genom djungeln av träd till hörnet och sen tillbaka. Med en och tjugo kvar i Ängelholm och 4-3 ledning gick det ju bara inte att sitta längre. Men men .... Det ordnade sig i bägge fighterna. Lite kul eftersnack till Leksandsmatchen är ju att den sved lika mycke som jag har myst och glatt mig för Rögle. En bruten finger på tränaren, sönderslagen datorutrustning i seketeriatet och en publik i lynchstämning. He he.. Vi lider mä er!! Tror knappast det. De kan behöva känna på lite förluster iför kvalet de mä.

*

En sak till. Nu ta mej tusan börjar jag längta till Gislerinken igen. Länge sen nu ju. Men till veckan som kommer blir vi nog mätta så det räcker. Det kommer först att bli lite träningsmatch mot ullhararna från Tranås. Sedan på onsdag har vi lovat målisen i j20 att stötta de mot x7 i x7. Sedan på fredag så stundar ju förhoppningsvis säsongens första bussresa till Olofström. Puhh svettigt men kul.

Inga kommentarer: