23 december 2006

Bil, Buss och Jul.


Idag så skulle jag ut och ordna sista julbestyren. Det börjar med att stålarna var slut och vad är man utan dom. En sväng runt Nordea fick det bli. Kom dit och som vanligt ingen kö. Jag förstog varför när jag kom fram...tekniskt fel. Aj aj. Inte vanligt här. In i bilen för de 200m som den långa sträckan till utagsautomaten vid torghuset är. Jag parkerar intill en liiiten Yaris typ. Ut och morsar på glasmästaren som fixar nattens äventyr i centrum. (krossad ruta på banken). Och vad ser man sen. En sån lång kö som bara Ge-Kås kan skrapa fram. Bara ställa sig där som snäll svensk och vänta. Började småsnacka om bilar med en som jobbar på Svenstigs. Och vad händer. En tanta så gammal och senil att bara en senil kunde se att hon inte var senil. Ööh!!! inte snällt men ändå. Hon gick runt min bil och trodde den var hennes. Nykeln verkade inte passa. Det enda som var lika var den röda färgen. Tilläggas ska att min ford är dubbelt så lång som hennes bil var som stog intill. Sa till killen jag snackade mä att ska verkeligen alla ha körkort. Han ruskade på huvudet bara. Det tolkade jag som bilden vid sidan att fler körkort borde markuleras för gott.

*

Buss till Olofström verkar det bli den 5/1. Själv har jag inte höjt ett finger för att det skall bli av denna gång. Tss har jort ett kanonjobb denna gång. För det är inte lite jobb att dra igång de där bussprojekten, chaufför, veliga medresenärer, tider you name it. Det bästa för mig är att jag kommer bli hämtad typ vid dörren. Och sen se fram emot en bra match och fint ressällskap. Och bäst av allt....slippa städa bussen sen efteråt. Så 150 spänn är jäkligt billigt. Så ni vet!!

*

Julafton i morgon. När man sitter och tänker på det så är det ganska spännande i alla fall. Skall vara med närmaste familjen där det ingår syskonbarn. Och det brukar alltid vara lika roligt att studera dessa för det brukar vara lite pirrigt minst sagt. Var det så för oss mä? Det var nog det.

1 kommentar:

Tommy sa...

God Jul och Gott Nytt Hockey-År